Judgment

släpptes 2018-12-13 av Sega Games, Ryū Ga Gotoku Studios

4 recensioner

73

PC (Microsoft Windows)PlayStation 4PlayStation 5Xbox Series X|SGoogle Stadia

RollspelÄventyr

Judgment är ett riktigt fint och följsamt spel som ger dig en massa spel för pengarna. Huvudhistorien har tillräckligt med saker i historien som man vill ta reda på eller saker man hoppas på få göra mot vissa karaktärer (spöa skiten ur vissa t.ex.). som gör att man vill fortsätta köra. Jag tycker att spelet har en bra blandning med sidouppdrag och andra saker man kan göra i staden för att man vill utforska och hitta allt. Dock så kan de repetitiva spelmekanikerna i uppdragen bli lite tråkigt, men även med det sagt så är det genuint ett riktigt bra spel och ett bra köp!

andreas lennartsson

6 / 10

Det finns spel som inte riktigt lyckas spänna musklerna sett till sina individuella delar men som likväl kan visa sig vara något intressant och bra när de olika elementen tillåts samspela med varandra. Det senaste projektet från skaparna bakom Yakuza-serien är något av ett sidospår sett till sitt närmsta släktträd och faller dessutom väl in i kategorin jag beskriver ovan. I Judgement styr du den vanhedrade advokaten och numera privatdetektiven Takayuki Yagami och tillsammans kommer ni utforska och utreda det allra mesta och lite till inom Tokyos kriminella undervärld. Och medan varken spelets dialoger, strider eller uppdragsstruktur är något som vänder världen upp och ner lyckas ändå Judgments omringande värld och handling ge mig tillräckligt med kontext för en fullgod spelupplevelse.

johan lindros

8 / 10

Det skulle vara en underdrift att säga att jag nu börjar känna mig hemmastadd i den fiktiva stadsdelen Kamurochu. Efter första anblicken via min recension av Yakuza 0 (8/10) var jag hopplöst såld p…