4 recensioner

65

PC (Microsoft Windows)Xbox OneNintendo SwitchPlayStation 5Xbox Series X|S

SkjutspelHack and slash/Beat 'em upÄventyrIndie

andreas lennartsson

6 / 10

Hur många markanta brister kan ett spel uppvisa och ändå lämna mig med ett övervägande positivt intryck? Det var kanske inte en fråga jag hade i bakhuvudet när jag installerade Playstation 5-versionen av Bright Memory Infinite för några dagar sedan, men det är likväl den jag tvingats ta ställning till under spelets gång. För medan spelet stoltserar med mestadels imponerande grafiska muskler och så många larvigt häftiga gameplay-mekaniker att jag tappat räkningen visar det gång på gång upp brister som varierar mellan milt irriterande och nästintill spelförstörande. Likt en köttfärslimpa med inbakade russin, ett ihåligt parasoll eller en swimmingpool med rakblad på botten finns det så mycket att gilla och uppskatta i Bright Memory Infinite samtidigt som nya skavanker ofta väntar runt hörnet.

jonny lindmark

7 / 10

Föreställ dig att du är en agent för en organisation som jobbar med högteknologisk forskning när ett onaturligt fenomen och en mystisk antagonist helt plötsligt utmanar världens öde. Förvirringen s…

Spel Hubben

kenta

6.5 / 10

För några år sedan skulle du ha svårt att hitta mer än en handfull lättillgängliga kinesiskt utvecklade spel på PC och konsoler. Med en boom i branschen som skapar sådana som Genshin Impact, Pokemon Unite och My Time At Portia, finns det outnyttjad potential från denna region. Bright Memory: Infinite är en sådan titel skapad av en kinesisk utvecklingsstudio som har mycket lovande, och till och med stödet från Microsoft bakom sig med speciell marknadsföring. Allt som sagt, Bright Memory: Infinite stämmer inte överens med kvaliteten på andra kommande titlar från landet och är lite mer än en flashig uppvisning av teknik

Bright Memory: Infinite är ett spel som lider av en massa barnsjukdomar just nu. Även fast man slängt ut några patchar så kan spelet ibland inte vara spelbart, vilket är synd då jag hade djävligt kul när det fungerade som det skulle och kunde avnjuta köttandet och det visuella som spelet har att erbjuda. Är du intresserad eller nyfiken på spelet så säger jag bara; vänta ett tag tills de har arbetat mer på uppdateringarna.